Rozpětí | 920 mm |
Délka | 780 mm |
Pohon | gumový svazek |
Konstrukce | R. Metz |
Model byl postaven jako další člen konstruktérovy vývojové řady. V sezóně 1968 obsadil v celostátním sportovním žebříčku druhé místo časem 1932 vteřin; průměr na jednu soutěž byl 644 vteřin. V roce 1969, kdy se žebříček nesestavoval, činil průměr výkonů tohoto modelu 658 vteřin ze tří veřejných soutěží. Posléze v roce 1970 získal konstruktér s Jestřábem třetí místo v žebříčku celkovým započítaným časem 2010 vteřin (průměr na jednu soutěž 670 vteřin).
Trup je sestaven ze čtyř balzových prkének o tloušťce 2 mm; pro usnadnění montáže má spodní stranu rovnou. Postupujeme tak, že na rovnou pracovní desku přišpendlíme spodní díl a k němu přilepíme postranice s nalepenými výztuhami z překližky tI. 0,8 mm pro závěs gumového svazku. Nakonec nalepíme vrchní díl (před jeho zalepením nezapomeňte odstranit špendlíky, jimiž byl přichycen k pracovní desce spodek trupu).
Trup lepíme s výhodou lepidlem Herkules, jež nezasychá tak brzy, jako lepidlo acetonové. Po dokonalém vytvrzení (1 den) vylepíme přední část trupu balzovými lištami 3 x 10 mm (viz řez A-A) a přilepíme přepážku z překližky tl. 0,8 mm. Přední „motorovou“ část trupu v délce gumového svazku potáhneme zvenku dámskou silonovou punčochou. Postup: Ustřihneme chodidlo, punčochu navlékneme na trup, přišpendlíme k jedné z hran trupu a napneme přes stěny tak, abychom k ním mohli tkaninu přilakovat. Po zaschnutí laku punčochu ořízneme na hraně trupu, kde byla přišpendlena.
Pylon křídla slepíme z balzových prkének tloušťky 2 mm a přilepíme jej až na hotový trup po zjištění polohy těžiště.
Svislá ocasní plocha z balzového prkénka tloušťky 1,5 mm je přilepena k trupu na tupo. Seřizovací plošku vyřízneme až při zalétávání, kdy ji prozatímně zajistíme špendlíkem a po zalétání zalepíme na pevno.
Křídlo je běžné konstrukce, nedělené. Hlavní balzový nosník je ve středu křídla vyztužen páskem překližky tl. 0,8 mm; je to potřebné z pevnostních důvodů. Z předem připravených žeber, nosníků a náběžné a odtokové lišty sestavíme nejprve střední část a obě „uši“. Po zaschnutí a přebroušení přilepíme „uši“ ke střední části na tupo a spoj vyztužíme spojkami z celuloidu tl. 1 mm. Posléze přilepíme zakončení křídla, vylepíme střed balzou tl. 1 mm a odtokovou část středu křídla vyztužíme proti otlačování vázací gumou přilepením 1 mm tlustého celuloidu.