v košíku není žádný produkt
11,80 €
Sportovní model na motor 2,5 cm3, konstrukce J. Fara
Rozpětí | 1185 mm |
Délka | 870 mm |
Hmotnost | 1000-1200 g |
Motor | 1,5 až 2,5 cm3 |
Ovládané prvky | S, V, Kř., M |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Malé modely budou jistě ještě dlouho přitažlivé pro modeláře, kteří létají převážně rekreačně Důvody jsou zřejmé: menší spotřeba materiálu a tím nižší pořizovací náklady, menší pracnost a konečně snadnější transport na menší letovou plochu.
Model Tony je určen k rekreačnímu létání. Je schopen základních akrobatických obratů, stejně ale může létat „jen normálně“. Záleží na tom, kolika servy jej vybavíte. Může to být souprava se třemi servy nebo pouze se dvěma. Motor lze použít o zdvihovém objemu 1,5 nebo 2,5 cm3.
Model může mít ovládány tyto prvky: A. Křidélka, výškovka, směrovka; B. Křidélka, výškovka, motor; C. Směrovka, výškovka, motor; D. Křidélka, výškovka; E. Směrovka, výškovka. V případech C, D, E (bez křidélek) je nutné větší vzepětí křídla.
Použitý motor bude odpovídat určení modelu. Pro provedení A, D, E použijeme výkonnější 1,5 až 1,7 cm3, bez ovládaného karburátoru. Pro provedení B, C bude zapotřebí motor 2,5 cm3 nebo výkonný 1,7 cm3, oba s ovládaným karburátorem.
Model není v žádném případě vhodný pro začátečníky. Vyžaduje totiž určité zkušenosti v létání.
Křídlo je možné zhotovit z pěnového polystyrenu nebo klasickým způsobem ze žeber. Model může být vybaven podvozkem pro startování ze země, nebo můžeme létat bez něj a vypouštět model z ruky. U provedení B (s pevnou směrovkou) je start z ruky nutný, neboť bez ovládané směrovky nelze při rozjezdu po zemi model udržet v přímém směru. Trup je celobalzový, zvlášť namáhané díly jsou z překližky. Ocasní plochy jsou z plného balzového prkénka. Křídlo je k trupu připevněno kolíkem a plastikovým šroubem.
Zbarvení skutečných letadel bylo různé, několik kamufláží najdeme v časopisu Letectví a kosmonautika č. 19/1973.
Zalétání modelu je běžné, model nemá žádných zvláštností.