Délka | 520 mm |
Měřítko | 1:8 |
Motor | 2,5 cm3 |
Konstrukce | J. Kuneš st. |
Ve stávající nabídce plánků RC automobilů chyběl model odpovídající pravidlům kategorie V2, tedy sportovní vůz se zakrytými koly. Volba vhodné předlohy byla poměrně jednoduchá – úspěchy vozů Škoda 130 RS jsou všeobecně známé, navíc je tento typ i tvarově vhodný pro modelářské zpracování. Model v měřítku 1 : 8 odpovídá pravidlům EFRA pro kategorie V2.
K pohonu je použit motor Modela MVVS 2,5 GR (se zadním sáním). Přenos točivého momentu je čelním ozubeným soukolím s převodným poměrem 1 : 7,5, vyhovujícím pro začínající modeláře. Při změně převodného poměru je nutné upravit vzdálenost zadní nápravy a motoru podle použitého soukolí.
RC souprava k ovládání modelu musí být proporcionální se dvěma servy, z nichž jedno slouží k řízení směru jízdy a druhé k ovládání přípusti motoru a brzdy.
Přední náprava. Nejdříve vyvrtáme všechny otvory v dílu 3, potom ohneme podle výkresu díl 2 a vyvrtáme čtyři otvory o průměru 4,3 (souhlasně s otvory v dílu 3). Oba díly spojíme šrouby 21 s podložkami 23 a maticemi 22. Na stojanové vrtačce vyvrtáme otvory o průměru 6 (v obou dílech najednou). Otvory o průměru 6 v levém 4 a pravém 5 rameni vrtáme na stojanové vrtačce, jinak není zaručena správná geometrie přední nápravy (svislé čepy 7 musí být kolmo k rámu). Šrouby 7 zkrátíme na délku 35 a na všech dílech (i otvorech) začistíme hrany od břitů. Do otvorů o průměru 6 v dílech 2, 3, 4 a 5 vsuneme svislé čepy 7, podložky 9 a zajistíme je maticemi 8 tak, aby ramena 4 a 5 byla volně otočná. Do ramen 4 a 5 vsuneme čepy 11, vložky 6, pérové podložky 14 a zajistíme je maticemi 12 a 13. Na čep 11 nasadíme přední kolo 17 a podložku 15 a označíme a vyvrtáme otvory o průměru 2,1 pro závlačky 16. Jimi zajistíme přední kola až při konečné montáži. Do otvoru o průměru 2 v dílu 5 vsuneme táhlo 24 a našroubujeme vidlici 25.
Odstředivá spojka. Díly spojky je nutné zhotovit co nejpřesněji, aby neházely. Kužel v setrvačníku musí být shodný s kuželem 47, který je součástí motoru. Po naražení do setrvačníku 48 přesahuje díl 47 asi o 0,2 mm. Po dotažení setrvačníku maticí 53 se kužel opře o ložisko motoru a sevře hřídel motoru.
Postup zhotovení čelistí spojky 49: Do kotouče o průměru 29 a tl. 10 z tvrzené tkaniny vysoustružíme otvor o průměru 11, vzniklé mezikruží nasadíme na matici 53 a označíme polohu otvorů (podle setrvačníku). Vyvrtáme otvory o průměru 3 pro šrouby se zapuštěnou hlavou 50 a otvory o průměru 1. Nyní vnitřní otvor o průměru 11 zvětšíme na soustruhu na průměr 15.