v košíku není žádný produkt
11,80 €
RC polomaketa automobilu kategorie VII-R1S, konstrukce Jan Kuneš ml.
Délka | 490 mm |
Šířka | 240 mm |
Rozvor | 300 mm |
Konstrukce | Jan Kuneš ml. |
Modely automobilů řízené rádiem se u nás těší rostoucí oblibě.
V poslední době jsou v popředí zájmu zejména modely poháněné výbušným motorem. Těm, jimž se tato zajímavá kategorie líbí a kteří ještě nevědí jak na to, je určen náš plánek, FORD TYRRELL Jana Kuneše mladšího z automodelářského klubu při ÚDPM v Praze 2 je jedním z nejúspěšnějších modelů své kategorie v ČSSR. Svému mladému tvůrci – učni v kovoprůmyslu – dopomohl k titulu mistra ČSSR za rok 1973 i k mnoha úspěchům v dalších závodech.
Plánek se zaměřuje většinou na mechanickou část modelu, k jejímuž zhotovení je nezbytným předpokladem možnost alespoň soustružení a frézování. Je na něm zachycen stav modelu na konci úspěšné sezóny 1973. Mnozí stavitelé modelu si jistě pozmění některé detaily podle svých výrobních a materiálových možností, či vlastních názorů na konstrukci, autor ani redakce netvrdí, že jenom nakreslené a popsané řešení je nejvýhodnější.
Model je předkládán (na plánku ve skutečné velikosti) v měřítku 1:8, které odpovídá jak národním, tak mezinárodním pravidlům (platným v době jeho vydání). Veškeré jinak neoznačené míry na výkrese i v dalším popise jsou v milimetrech.
K pohonu dvou prototypů modelu slouží motor MVVS 2,5 se žhavící svíčkou – starší typ s obdélníkovým nátrubkem výfukového kanálu. Přenos točivého momentu se děje čelním ozubeným soukolím s převodovým poměrem asi 1:6.
RC souprava musí umožňovat ovládání směru jízdy (vlevo-vpravo), přípusť motoru a brzdy. Nejlepší je pochopitelně proporcionální souprava se dvěma servy.
Karosérie je zhotovena amatérsky ze skelných laminátů.Základem podvozku je „plošinový rám“ ze sklolaminátové desky 1 o tloušťce 5. Alternativně lze použít duralový plech nebo tuhou plastickou hmotu. Na rámu jsou upevněny veškeré díly modelu, karosérie tvoří jejich kryt. Do přesného tvaru se rám opracuje až po slícování s karosérií.
Přední náprava 2 je z duralové tyče čtvercového průřezu. Svislé čepy 3 tvoří šrouby M4. Náboje 4 jsou bronzové hranoly, do nichž jsou zašroubovány vodorovné čepy 5. Svislé i vodorovné čepy jsou zajištěny proti uvolnění kolíky nebo červíky 6.