v košíku není žádný produkt
6,80 €
Sportovní upoutaný model klasické konstrukce na motor 1–1,5 ccm, konstruktérem je Radoslav Čížek
Rozpětí | 680 mm |
Délka | 563 mm |
Hmotnost | 360 g |
Pohon | 1-1,5 cm3 |
Konstrukce | Radoslav Čížek |
Nemáte kde létat? – Nuže nečekejte radu, jak vykácet park nebo les a zřídit tam s minimálními náklady asfaltovou vzletovou dráhu.
Je ale možné jít na to i obráceně: postavit si model, který odstartuje takřka všude a přistane na všelijakém terénu. Nejde o žádný „hrozný stroj“, snad dokonce s pásovým podvozkem. Kdepak – je to jenom lehoučké líbivé „účko“ s u nás nejmenším a také cenově nejdostupnějším motorem, které odstartuje na dvou metrech a přistane beze škody třeba do bodláků.
Ještě jedna rada, dříve než přejdeme k věci: držte se Broučka tak, jak je a zbytečně nic nezdokonalujte, zvláště má-li to být jeden z vašich prvních modelů! Brouček vyhovuje novým národním pravidlům (vydal ÚV Svazarmu na jaře 1965), která pamatují zejména na juniory, aby mohli také soutěžit.
Na modelu převládá tuzemský materiál, i když speciální modelářské dřevo balza už přestalo být nedostupné pro „obyčejného“ modeláře. Balza je použita na modelu jenom tam, kde je to nejvýhodnější řešení. Kdo balzu vůbec nemá, může si detaily přizpůsobit – všude je uvedena náhrada.
Křídlo. Dvounosníkový systém zaručuje tuhost. Překližková žebra vylehčujeme pouze na levé polovině křídla. Kapkovitá zakončení, přilepená na žebrech 13 jsou z balzy; náhradou může být pěněná plastická hmota (polystyren, PVC) nebo korek.
Trup. Připravíme si všechny přepážky z překližky. Před jejich vyřezáváním je už potřeba vědět, čím budeme trup potahovat. Obrys přepážek na plánku platí pro balzový potah. Jako náhradu za balzu můžeme použít na potažení boků tenčí kartonový papír, shora stačí kreslicí čtvrtka, již můžeme potáhnout i horní polovinu boků trupu (na plánku kresleno nepotažené). Zásadně platí, že podle tloušťky potahu musíme upravit vnější obrys přepážek.
Povrchová úprava. Úplnou kostru modelu překontrolujeme, zejména kvalitu lepených spojů a pohyblivost řízení. Dobře obroušený povrch potahujeme papírem Kablo střední tloušťky. Potah vypneme vodou a po vyschnutí a vypnutí veškerých vrásek papíru nalakujeme jedenkrát vypínacím lakem a potom barevným nitrolakem jasných odstínů alespoň dvakrát, aby papír nevsakoval palivo.