Rozpětí | 350/390 mm |
Délka | 284/326 mm |
Hmotnost | 16/15 g |
Pohon | Pirelli 2x4x1 |
Konstrukce | Antonín Alfery |
Oba celobalzové modely jsou určeny především pro začátečníky v kategorii M-min. Předlohy pro ně byly vybírány z hlediska jednoduchosti a modelářské vhodnosti v našich podmínkách: Není potřeba tvářet překryt kabiny, vyhovuje upravená plastiková vrtule Igra o průměru 150 mm, i při stavbě z balzy pro minimakety méně vhodné vycházejí oba modely hmotností příznivě včetně polohy těžiště. Oba modely mají oproti předloze zvýšený podvozek a u BD-1 je zvětšena vodorovná ocasní plocha. Třípohledové náčrty skutečných letadel, uvedené na stavebním plánku Modelář pro tuto kategorii poprvé, jsou určeny modelářům, kteří se zúčastní některé svazarmovské soutěže – je to pravidly požadovaný podklad.
Oba modely jsou stavebně velmi podobné, proto je stavební postup popsán podrobně pouze u poněkud složitějšího BD-1, kdežto u BD-4 jsou uvedeny jen zvláštnosti. Stavba je popsána ve sledu doporučovaného postupu. Staví se přímo na výkrese chráněném tenkou plastikovou fólií.
Trup modelů má příhradovou konstrukci z balzových lišt, křídlo má žebra vybroušena mezi dvěma šablonami. Ocasní plochy jsou vyříznuty a na co nejmenší tloušťku danou jen pevností materiálu vybroušeny z plné balzy. Potah modelů je z tenkého vláknitého papíru (Modelspanu či Japanu), barevné doplňky z potahového, respektive průklepového papíru jsou na modely přilakovány. Zasklení kabin je u obou modelů z tenké čiré plastové fólie, u BD-4 jsou okna zcela rovná, u modelu BD-1 jsou v jedné rovině ohnutá. Podvozky a hřídele vrtule jsou naohýbány z ocelového drátu.