v košíku není žádný produkt
6,80 €
Člun na elektromotor Igla 2,4 V, délka 455 mm, konstrukce Jan Horák
Délka | 455 mm |
Šířka | 152 mm |
Hmotnost | 700 g |
Motor | Igla 2,4 V |
Konstrukce | Jan Horák |
Model je vhodný jednoduchou konstrukci pro začínající modeláře. Při použiti výkonnějšího motoru, než je Igla, a při poměrném zvětšeni může model jezdit jako rádiem řízený. Ke stavbě je použito jenom tuzemského materiálu, který je běžně k dostání v prodejnách. Trup lodě je možno zhotovit s výhodou také z pěnového polystyrenu. Člun odpovídá rozměrově měřítku 1 : 10. Prototyp prokázal při zkouškách dobré jízdní vlastnosti.
Trup má žebra a příď z truhlářské překližky, podélníky jsou smrkové. Hotovou kostru trupu potáhneme překližkou.
V motorovém loži jsou zaraženy hřebíčky, k nimž je přivázán gumovou niti elektromotor. Souose s hřídelem motoru prochází dnem lodi hliníková trubka. Do konců trubky zasadíme pouzdra z trubičky od náplně kuličkové tužky. Na hřídel lodní vrtule použijeme drát do jízdního kola. Třílistou lodní vrtuli o průměru 34 mm koupíme. Hřídel motoru spojíme s hřídelem vrtule ventilovou gumičkou.
Kormidlo je nakresleno ve dvojím provedení. V prvním je slepeno ze tří vrstev překližky. Hřídel ohneme z drátu do jízdního kola. Druhé provedení je jednodušší: Z mosazného plechu vystřihneme tvar ploutve a zalepíme ploutev do kýlové lišty.
Na palubu použijeme lišty. Palubní deska je z překližky. Na levou stranu upevníme volant. Na pravou stranu desky namontujeme páčkový vypínač. Podlážky slepíme z lišt a přilepíme na ně sedačky z měkkého dřeva. Palubní štítek vyřízneme z plexiskla. Na palubu ještě přilepíme poziční svítilny zhotovené ze dřeva. Vlajkový stěžeň, vazáky a na příď oko zhotovíme z duralového plechu.
Povrchové úpravě věnujeme velkou péči. Použijeme laky světlých odstínů. Na poslední dvě vrstvy nátěru použijeme syntetický email venkovní. Palubu lakujeme jen průhledným lakem.