Rozpětí | 1150 mm |
Délka | 910 mm |
Hmotnost | 1200 g |
Motor | 3,5 cm3 |
Ovládané prvky | V |
Konstrukce | Jaroslav Fara |
Model Z 43 je celobalzový a pro možnost přepravy ve veřejných dopravních prostředcích má oddělitelné křídlo a podvozek.
Na stavbu použijeme balzu střední tvrdostí, jenom na ocasní plochy vybereme zvlášť kvalitní měkkou a lehkou. Veškeré míry v popisu i na výkrese – pokud nejsou jinak označeny – jsou v milimetrech.
Křídlo. Při stavbě dbáme na to, aby křídlo nebylo zkřížené a odtoková hrana byla rovná. Na nosník nasadíme žebra, na která vzadu přilepíme pomocný nosník a vpředu náběžnou lištu. Doplníme výztuhy, pouzdro pro podvozek a hranolky. Křídlo potáhneme balzou. Nakonec přilepíme křidélka a vztlakové klapky z plné měkké a lehké balzy.
Trup stavíme po částech. Na pracovní desce přímo na výkrese sestavíme v obrácené poloze nejprve spodní část, teprve na ní pak část vrchní a odnímací kryt motoru. Přepážky zadní části trupu jsou proto dělené. Na přední části trupu sestavíme odnímací kryt motoru, v němž je otvor pro odchod chladicího vzduchu.
Ocasní plochy jsou z plných prkének měkké lehké balzy. Obě ocasní plochy mají symetrický profil. Výškové kormidlo je upevněno otočně plastikovými závěsy zn. Modela.
Podvozek je pevný. Hlavní podvozek je ze dvou částí, jež nasuneme do pouzdra v křídle a zajistíme šroubem. Přední noha je teleskopická, provedení je zřejmé z výkresu. Kryty kol slepíme z balzy. Na skutečných letadlech jsou kryty montovány jen na přáni, i model tedy může létat bez nich.
Potah a povrchová úprava. Model potáhneme balzou. Pak potáhneme celý povrch tenkým papírem Modelspan. Nakonec stříkáme barevným nitrolakem a čirým lesklým lakem na ochranu proti působení zbytků paliva.