Délka | 500 mm |
Šířka | 165 mm |
Hmotnost | 800 g |
Motor | Igla 4,5 V |
Konstrukce | Jan Horák |
Model není přesnou kopií skutečné lodi, poměrově však odpovídá měřítku zmenšení 1 : 20. Konstruován je tak, aby si jej mohl postavit i začínající modelář. Tak je zpracován i výkres s návodem. Použitý tuzemský stavební materiál má být běžně k dostání v modelářských prodejnách.
Tři různé druhy nástaveb (kajut), které si můžete lépe prohlédnout na fotografiích v časopise Modelář číslo 10/1968, umožňují volbu a rozmanitost, zejména při stavbě modelu v kroužcích mladých modelářů. Na výkrese je značeno pro přehlednost základní provedení nástavby samotnými čísly. Nástavba označená jako provedení A má za čísly součástek písmeno A. Druhé provedení nástavby (vlastně třetí možnost), označené jako B, má za číslem součástí písmeno B.
Trup má žebra a části kýlu z překližky, příď je vytvarovaná ze dvou hranolů měkkého dřeva. Obšívka trupu sestává ze čtyř dílů z tenké překližky. Paluba je z lišt, které přilepíme ke kostře a též navzájem k sobě. Velmi vzhledná je paluba složená ze střídavě kladených lišt smrkových a borových nebo modřínových.
Motorové lože uděláme z měkkého dřeva. Z každé strany zarazíme po dvou hřebíčkách, jež necháme kousek vyčnívat pro přivázání motoru gumou. Elektromotor IGLA 4,5 V je s hřídelem vrtule spojen mosazným plechem, připájeným cínem na hřídel motoru. Spouští se páčkovým vypínačem. Plastová lodní vrtule má průměr 30?mm.
Každý si může vybrat anebo postavit postupně všechna tři provedení nástaveb. Stavební postup je shodný pro všechny tři alternativy. Díly nástaveb jsou překližkové.
Model doplníme detaily znázorněnými na výkrese. Kormidlo vystřihneme z mosazného plechu. Loď je možné učinit ještě vzhlednější dalšími doplňky, jako orámováním okének, kotvou, osvětlením kajuty atp. Povrchová úprava sestává z broušení, tmelení a lakování.
Loď jede okamžitě, bez dovažování a podobných úprav. Je-li model postaven přesně, udržuje dobře přímý směr a vyvine rychlost přiměřenou tomuto druhu lodě.