Rozpětí | 2510/2880 mm |
Délka | 1400 mm |
Hmotnost | 1450/1380 g |
Ovládané prvky | S, V |
Konstrukce | Vladimír Hadač
|
Větroně odjakživa přitahovaly zájemce všech věkových kategorií – tichý let má prostě svoje nepopsatelné kouzlo. Navíc nejsou tyto modely příliš náročné na pilotáž ani na materiální vybavení. Pochopitelně pouze modely určené pro nedělní polétání; špičkové soutěžní větroně si ve všech směrech nezadají s modely motorovými.
Větroň LETICIA je zatím posledním typem z vývojové řady čtyř modelů, vyzkoušených během dvou let. Je dostatečně univerzální – létá příjemně na svahu i v termice. Pro začátečníky je vhodnější v provedení s nosnými plochami zhotovenými z polotovarů z pěněného polystyrenu (z produkce podniku ÚV Svazarmu MODELA). Přes vyšší plošné zatížení (asi 28 g/dm2) má slušné letové vlastnosti. A když ani ty nebudou stačit, můžete si zhotovit nosné plochy konstrukční, s větší plochou a tudíž nižším plošným zatížením (asi 21 g/dm2). Křídlo s osvědčeným profilem Eppler 392 umožňuje modelu dostatečné rozpětí rychlostí a tudíž dobré výkony za různého počasí. Stavebně je model poměrně nenáročný, zvládne jej i nepříliš zkušený modelář. Předpokladem úspěšného dokončení díla je však dostatečná pečlivost.
Křídlo je dělené, poloviny se nasouvají na ocelové dráty. Konstrukční křídlo je běžné konstrukce ze žeber a podélníků. Náběžná část je z obou stran opatřená balzovým potahem, který společně s náběžnou lištou a nosníkem se stojinou vytváří torzní skříň. Odtoková lišta sestává ze dvou pásnic s vlaminovanou skelnou tkaninou. Žebra jsou páskovaná. Polystyrenové křídlo bylo sestaveno z polotovarů, které dnes už nejsou běžně k sehnání.
Trup je velmi jednoduché konstrukce, sestává ze dvou bočnic a rozpěrek, pouze s jedinou přepážkou. Křídlo se k trupu připevňuje polyamidovými šrouby, popřípadě gumou.
Ocasní plochy jsou klasické konstrukce. Plovoucí výškovka je dělená, poloviny jsou spojeny ocelovými dráty.
Celý model je potažen Modelspanem, díly z plné balzy tenkým, nosné plochy a směrovka tlustým. Lze samozřejmě použít i potahovou fólii.
Model je určen k létání v termice po startu gumicukem, za nepříliš silného větru se s ním dá dobře létat i na svahu.