v košíku není žádný produkt
11,80 €
RC polomaketa historického letounu, rozpětí 1000 mm, konstrukce Z. Raška
Konstrukce | Zdeněk Raška |
Rozpětí | 1000 mm |
Délka | 677 mm |
Hmotnost | 140 g |
Plocha | 20,42 dm2 |
Motor | Faulhaber |
Převod | 6,3:1 |
Ovládané funkce | S, V, M |
Taube (Holubice) zroku 1910 byla nejúspěšnějším letadlem Rakušana Huga Etricha. K letectví přivedly Huga dva závěsné kluzáky z pozůstalosti O. Lilienthala. V roce 1904 společně s F. Welsou postavili úspěšný závěsný kluzák o hmotnosti 20 kg a rozpětí 6 m.Následovaly další pokusy a nápad postavit motorizované samokřídlo (jeho kostru lze dodnes vidět v Národním technickém muzeu v Praze). V roce 1907 se oba aviatici přestěhovali do Vídně, po roce 1907 se však rozešli. Etrich přidal svému samokřídlu ocasní plochy a později motor Clerget. Letadlo nazval Etrich I. Po dalších zkouškách a úpravách dokončil na jaře 1910 letadlo, které dostalo pro svůj charakteristický tvar název Taube. Letoun se proslavil po celém světě a spolu s francouzskou Antoinette byl označován za světovou špičku v kategorii jednoplošníků. Hned v roce 1910 získal několik mezinárodních cen za výšku letu, vytrvalost i konstrukci. Krátce na to se v berlínské firmě Edmunda Rumplera začala Taube vyrábět sériově.
Polomaketa Taube vměřítku 1:14 je určena k létání v halách. Model zatím létal jen v podvečerním klidu (vítr do 2m/s) venku.Prototyp má vzletovou hmotnost 139 g a létá 6 až 8 min. Model je postaven zvybírané co nejlehčí balzy. Křídlo má odtokovou lištu a oblouky lamelovány z balzových pásků. Žebra sestávají ze dvou pásnic. Křídlo sn ástavbou trupu se jednoduše nasouvá vzadu na kolík a vpředu je uchyceno přes trup smyčkou gumy 1x1. Trup má bočnice z balzových lišt 2x2 a 0,8x2. Nástavba je z balzových polopřepážek. Potah horní části předku trupu je plaňkován z balzových lišt 1x3 až 1x5. Podvozek je ohnut z ocelového drátu o průměru 0,8. Kola jsou vypletená v přípravku, nebo koupená hotová, pneumatiky zhotovíme z bužírky. Kormidla jsou slepena z balzových lišt 2x3 a 2x2. Model je potažen kondenzátorovým papírem a dvakrát lakován napínacím nitrolakem. Prototyp je poháněn motorem Faulhaber s převodem 6,3:1 s vrtulí Modela oprůměru 180, ovládaným regulátorem JES i040 a napájeným čtyřmi NiCd články 110 mAh. Přijímač je Rex4 a serva, ovládající výškovku a směrovku, Hitec HS50.