v košíku není žádný produkt
16,80 €
16,80 €
RC polomaketa těžkého nočního bombardéru, rozpětí 1570 mm, konstrukce Z. Raška
Konstrukce | Zdeněk Raška |
Rozpětí | 1570 mm |
Délka | 1265 mm |
Plocha | 40,45 dm2 |
Hmotnost | 1220 g |
Motor | 2x Speed 400 |
Ovládané funkce | S, V, Kř., M |
Francouzský celokovový bombardér se zatahovcím podvozkem z roku 1933 byl vyzbrojen třemi kulomety ráže 7,5 mm v přídi i obou věžích a unesl 1600 kg pum. Blochy M. B. 210 uskutečnily několik nočních náletů na Porýní i na cíle v obsazených částech Belgie a Francie, ale ztráty zastaralého typu byly značné. Ke konci války se používaly převážně k výcviku noční navigace.
Základní technická data: Rozpětí 22,85 m, délka 18,84 m; prázdná hmotnost 6400 kg, maximální letová 10 200 kg; cestovní rychlost 240 km/h, maximální 320 km/h; dostup 9850 m; dolet 1690 km; osádka pětičlenná.
Monografie tohoto letounu byla uveřejněna v časopise letectvía kosmonautika 26/1971.
Model je přes impozantní vzled stavebně jednoduchý. K pohonu prototypu byly použity dva motory Speed 400/7,2 V s přímým náhonem osazené vrtulemi Graupner 6/3“. Druhý prototyp o hmotnosti 1350 g létá spolehlivě s rezervou výkonu s motory MIG 480. S přijímačem Rex 4, regulátorem JES 350, čtyřmi servy HS-50 a osmičlánkem NiCd 1250 mAh se doba jeho letu pohybuje mezi 8 a 10 min.
Trup je bez přepážek, bočnice z balzových lišt jsou spojené pouze rozpěrkami a výztuhami. Střelecké věže a prosklení trupu jsou z Durofolu.
Křídlo je dvounosníkové, standardní konstrukce. Je sestaveno ze tří částí, odnímací koncové se nasunují na spojky z ocelového drátu. Až na smrkové pásnice nosníků je křídlo celobalzové.
Ocasní plochy jsou opět klasické konstrukce z žeber a lišt. Až na smrkové nosníky kýlovky a výškovky jsou celobalzové.
Model je potažený středně tlustým Modelspanem, závěsy kormidel jsou z izolepy.