v košíku není žádný produkt
6,80 €
RC halový kluzák, rozpětí 1010 mm, konstrukce: Ing. A. Vajanský, text a výkres L. Walek
Konstrukce | Ing. Albert Vajanský |
Text a výkres | Leopold Walek |
Rozpětí | 1010 mm |
Délka | 830 mm |
Hmotnost | 185 g |
Plocha | 20,26 dm2 |
Motor | Maxon A-max |
Převod | 6:1 (TP-03) |
Ovládané funkce | S, V, M |
Už jen hodně zasloužilí pamětníci si vzpomenou na italský kreslený seriál, jehož hlavním hrdinou byl neohrožený lovec divé zvěře Pampalini. Nevím, proč se mi zrovna tahle postavička vybavila v okamžiku, kdy jsem poprvé uviděl letět dnes představovaný model. Bylo to na letišti v Ražňanech u Prešova, kdy mi ing. Albert Valanský pověsil na krk vysílač, aby si sám odpočinul po hodinovém koukání do nebes. S modelem je radost létat na rozdíl od řady jiných větroňů, které poskytují jen adrenalin, rychlost, nutnost neustále je řídit. Vyznávám zásadu, že rekreační model musí létat tak, aby to přinášelo radost a pohodu.
U Pampaliniho je použit jako zdroj dvoučlánek Li-pol Kokam, typ K 700 HD s maximálním trvalým proudem 5,6 A, napětím 7,2 V a hmotností 30 g. Protože elektromotor Maxon A-max s převodovkou POT 02 B s převodovým poměrem 6:1 odebírá 1,1 A a po poklesu počátečního proudu pak jen 0,9 A, lety přesahují při prokládání motorového letu kluzem vždy více než jeden a půl hodiny. Pokud má někdo k dispozici motor TP 03, ať jej neváhá použít. Odběr bude jen malinko větší. Vrtulové listy z kompletu POT 02 B jsou však nevhodné a byly vyměněny za CAD CAM 8/4,5.
Letová hmotnost 185 g dovoluje použít model i v malých halách. Při podvečerním klidu však létá i venku s jedinou výhradou – vždy čekáme až na utlumení termické konvekce.
Ing.Valanský podřídil konstrukci minimální hmotnosti. Nutností je výběr kvalitní co nejlehčí balzy s měrnou hmotností pod 100 g/dm3. Samozřejmostí také je co nejlehčí palubní systém RC vybavení.
Přední část trupu je z přířezů balzy 10 a trojúhelníkových lišt z balzy 5x5. Zadní část je stočena z balzy 1,5, nebo z uhlíkové trubky.
Ocasní plochy jsou celobalzové. Náběžná lišta VOP je lamelována.
Celobalzové křídlo má lamelovanou náběžnou lištu uší. Žebra jsou vylehčena kruhovými otvory. K trupu se křídlo připevňuje bukovým kolíkem a plastovým šroubem.
Model je potažen Solarfilmem.