v košíku není žádný produkt
20,80 €
RC polomaketa stíhacího letounu, rozpětí 1890 mm, konstrukce M. Gál
Konstrukce | Martin Gál |
Rozpětí | 1890 mm |
Délka | 1575 mm |
Hmotnost | 3900 až 4200 g |
Motor | 10 cm3 |
Ovládané funkce | S, V, Kř., Klapky, M |
Fairey Fulmar je britský palubní dvoumístný stíhací letoun. Vývoj tohoto stroje začal vroce 1937. Fulmar měl obnovit skladbu palubníholetectva FAA, která byla již zastaralá. Tyto naděje však nesplnil, což byla chyba již samotné dvoumístné koncepce. Měl mohutnější výzbroj a větší dolet, což bylo málo. Kamufláž Fairey Fulmaru se měnila podle toho, v které době létal a kterých operací se zúčastnil. Fairey Fulmar II s označením X8559 se na jaře roku 1942 objevil ve výzbroji 809. squadrony FAA nalodi HMS Victorious. Jeho horní a boční plochy kryla nepravidelná pole šedomodré a šedozelené barvy. Spodní plochy se natíraly světlemodrozelenou barvou, přičemž vztlakové klapky byly tmavě šedé.Kódová písmena GJ byla bílá. Nalevé straně kapoty motoru byl emblém s kresbou Kačera Donalda.
Prototyp polomakety tohoto letounu je poháněn invertně uloženým motorem MVVS 10 cm3. K řízení modelu je možné použít jakoukoliv RC soupravu, která má aspoň pět funkcí.Již z počtu ovládaných prvků vyplývá,že model není určen pro začátečníky. Zkušený pilot si sním však poradí bez nesnází. Model je dobře ovladatelný a dostatečně stabilní ve všech režimech letu i s vysunutými brzdicími klapkami, u kterých je nutné model mírně potlačit.Trup se staví na pracovní desce. Základ tvoří bočnice T12, které jsou nalepeny na konstrukci z podélníků a přepážek. Ukončení trupu je balzové. Trup je od přepážky T3 kromě spodní části potažen balzou. Jednotlivé díly potahu na sebe přesně navazují. Balzové díly jsou lepeny k trupu disperzním lepidlem. Spodek trupu je potažen balzou až po zabudování táhel. Kabinu stavíme přímo na trupu. Kabina je mezi přepážkami T7b aT9a odnímatelná. Po dokončení celého trupu včetně povrchové úpravy se kabina překryje průhlednou fólií 0,2. Křídlo s oboustranným balzovým potahem je vcelku, stavíme však samostatně obě vnější části, k nimž pak doplníme střední díl.K trupu je připevněno vpředu dvěma kolíky (hliník o průměru 5), zasunutými do otvorů v přepážce t rupu, a vzadu přišroubováno dvěma polyamidovými šrouby M5. Hlavní nosník sestává ze dvou smrkových pásnic. Náběžná lišta je složena ze smrkové lišty a balzových dílů. Pro zvětšení stability modelu jsou křidélka zkřížena (negativy), a to tak, že od žebra K6b až požebro K11a je rozdíl mezi jejich osou 7 mm. Brzdicí klapky jsou pro zpevnění přelaminovány skelnou tkaninou. Před nalepením horního potahu křídla rovněž nesmíme zapomenout na skelnou tkaninu, která je vlepena mezi dolní a horní odtokovou hranu křidélka. Na křídlo v místě brzdicí klapky přilepíme skelnou tkaninu na vnitřní horní část až po odříznutí brzdicí klapky z hotového křídla. Prostory mezi žebry K1 až K4 v místě upevnění podvozku a prostor v místě mechanismu brzdicích klapek je vyplněn polystyrénem nebo lépe polyuretanovou montážní pěnou ve spreji, kterou dosáhneme velmi vysoké pevnosti. Křidélka a brzdicí klapky jsou připevněny otočnými plastovými závěsy, které jsou v křídle zajištěny vruty a v křidélku i brzdicí klapce zalepeny. Kryty motoru a táhla ostruhového kola jsou laminované na kopytě z pěnového polystyrénu. Ocasní plochy slepíme z plných prkének měkčí balzy. Kormidla jsou s pevnými částmi spojena otočnými plastovými závěsy. Podvozek je ohnut z ocelového pružinového drátu oprůměru 5, zapuštěn do nosníku v křídle a přišroubován. Kola mají průměr 90, případně 100 mm.Zhotovení ostruhového kola o průměru 35 je zřejmé z výkresu. Trup a křídlo jsou polepeny potahovým papírem. Model je nastříkán barvou podle výše uvedeného schématu a natřen lakem odolným vůči palivu.