v košíku není žádný produkt
11,80 €
RC polomaketa dvouplošníku, rozpětí 870 mm, konstrukce V. Caha
Konstrukce | Vladimír Caha |
Rozpětí | 870 mm |
Délka | 710 mm |
Hmotnost | 990 g |
Motor | 1,5 až 2 cm3 |
Ovládané funkce | S, V, M |
Mezi méně známé typy letadel z I.světové války patří dvouplošník Bristol Scout. Prototyp vznikl v roce 1913 jako čistě sportovní stroj; jeho autorem byl konstruktér firmy Bristol Frank Barnwel. Po vypuknutí I.světové války vznikly další typy Bristol Scout C a Bristol Scout D. Bristoly Scout se nikdy nestaly výhradní výzbrojí klasické jednotky britskéhol etctva, ale vždy jeden nebo dva stroje tvořily součást všech squadron Flying Corps na francouzské frontě. Sloužily jako doprovodné stroje dvoumístných pozorovacích nebo bombardovacích letadel – nebyly to tedy čistě stíhací stroje, jak se tvrdívalo, i když byly vyzbrojeny jedním nebo dvěma kulomety Lewis nebo později Vickers. Celkem bylo postaveno 347 Scoutů.
Stavba není složitá a model má velmi dobré letové vlastnosti, takže je vhodný pro rekreační létání. Při svých malých rozměrech (ve složeném stavu se vejde na zadní sedadlo osobního automobilu) je poháněn motorem Junior 2 cm3. K ovládání je vhodná RC souprava minimálně se třemi servy. Model není určen pro začínající modeláře a létání s ním předpokládá určité zkušenosti s RC modely. Základem trupu jsou dvě bočnice spojené rozpěrkami a přepážkami. Zadní horní část je z balsových lišt. Motorový kryt je slepen z balzových dílů a polepený tlustým Modelspanem. Místo polepení papírem můžeme kryt přelaminovat z obou stran jednou vrstvou skelné tkaniny. Křídla vcelku jsou klasické konstrukce z podélníků a žeber.Horní křídlo i dolní křídlo mají stejné vzepětí. VOP s profilem rovné desky je rám z balsových lišt a trojúhelníkových výztuh. SOP je plovoucí. Slepíme jí z balsy a vybrousíme do profilu. Odnímatelný podvozek je ohnutý a spájený z ocelového drátu. Kola zhotovíme podle výkresu nebo použijeme koupená. Prototyp modelu létá s motorem Junior 2 cm3, upevněném na plastovém motorovém loži. Motor je pootočen tak, aby tlumič byl mimo obrys trupu. Palivová nádrž je spájená z konzervového plechu. Je možné použít i nádrž kupovanou, na výkrese je nádrž Hacker. Prototyp létá svrtulí 200/140 KP Prostějov. K řízení může být použita jakákoliv tříkanálová RC souprava, umožňující ovládání otáček motoru, směrovky a výškovky. Pro ovládání je nejlépe použít mini nebo mikro serva (v prototypu Graupner C241) a přijímač malých rozměrů (v prototypu JETI Rex 7 mini). Vzhledem k prostornému trupu je možné použít i příjímač větší. Baterieo kapacitě 270 mAh umístíme podle těžiště modelu, u prototypu jsou v prostoru pilotní kabiny pod odnímacím víkem. K ovládání kormidel jsou použity klasické zakoupené lanovody s ocelovou strunou a malé ovládací páky s koncovkami MP Jet.