Rozpětí | 1200 mm |
Délka | 1020 mm |
Plocha | 37,8 dm2 |
Hmotnost | 970 g |
Motor | AXI 2814 |
Ovládané prvky | V, Kř., M |
Konstrukce | O. Konvička/Z. Raška
|
V rámci různých německých projektů letadel se pracovalo také na rychlém bombardovacím letounu Hs P. 87. Měl být vybaven tlačným motorem o výkonu 2 200 k (cca 1 620 kW), osazeným dvěma protiběžnými stavitelnými vrtulemi. Letoun sám měl být typu kachna se šípovým křídlem, na jehož koních by byly svislé směrové plochy. Tříkolový podvozek s řiditelným předním kolem měl být zatahovací. Osádka v počtu tří až čtyř mužů měla sedět v kabině na přídi trupu. Ke stavbě prototypu však nakonec ani nedošlo, neboť chyběly zkušenosti s letovými vlastnostmi kachen. Vývoj proto trval příliš dlouho a také náklady byly příliš veliké.
Můj odchovanec z kroužku Ondra už delší dobu chtěl postavit nějaký zvláštní model. Jeho volba nakonec padla právě na tento málo známý projekt firmy Henschel, jehož třípohledový nákres objevil na internetu a později i v plastikové stavebnici. Obrátil se na mě s prosbou o návrh konstrukce a nakreslení výkresu. Přes počáteční problémy létá dnes model spolehlivě. Řízení modelu podstatně vylepšila změna plovoucího výškového kormidla na pevnou kachní plochu s výškovým kormidlem a doplnění střední SOP. Původně byl model osazen amatérsky postaveným elektromotorem se dvěma protiběžnými vrtulemi tak jako skutečný letoun, ale výkon motoru stačil jen na vodorovný let. Po výměně tohoto motoru za AXI 2814 s dvoulistou vrtulí Aeronaut 8,5/6 je to už „jiné kafe“. Pohonnou jednotku doplnil regulátor Advance 30 Pro a tříčlánek Li-ion 1 300 mAh; RC vybavení sestává z přijímače Rex 6 JBC a čtyř serv HS-60.
Trup je stavěn systémem dvou bočnic z plné balzy spojených rozpěrkami, přepážkami a polopřepážkami tvořícími tva-rovou karoserii. Tuhý potah trupu je plaňkován z balzových pásků. Překryt kabiny je vylisován na kopytě z čiré plastové fólie, k trupu je držen magnety. Podvozek je ohnut z ocelového drátu, je neřízený.
Křídlo běžné klasické konstrukce je dělené, poloviny se připojují k trupu nasunutím na ocelové dráty. Na koncích křídla jsou svislé směrové plochy z plné balzy.
Kachní plocha rovněž běžné konstrukce je dělená, poloviny se nasouvají na ocelové dráty.
Trup je polepen tenkým Modelspanem, křídlo a kachní plochu potáhneme Vliesem. Všechny díly jsou lakovány třikrát napínacím nitrolakem a poté nastříkány barvou.