v košíku není žádný produkt
6,80 €
Historický model s elektropohonem, rozpětí 1036 mm, konstrukce P. Marchal/Z. Raška
Rozpětí | 1036 mm |
Délka | 760 mm |
Plocha | 20,58 dm2 |
Hmotnost | 410 g |
Motor | Speed 400/6 V |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | P. Marchal/Z. Raška |
Kabinový model Hep Cat navrhl americký modelář Paul Marchal v roce 1942. Pro své jednoduché tvary a výborné letové vlastnosti je mezi zahraničními modeláři oblíbenou předlohou pro stavbu RC replik. Původní Hep Cat měl rozpětí 1680 mm a byl poháněn benzinovým motorem o zdvihovém objemu 3,8 až 5 cm3 s jiskřivou svíčkou a indukční cívkou.
Svými jednoduchými tvary mě Hep Cat upoutal na první pohled. Bylo zřejmé, že je vhodný jako předloha pro soutěžní model SAM 78 kategorie RC-E 400. Nemusí ovšem zdaleka létat jen na soutěžích historiků, ale pro svou stavební nenáročnost bude takřka ideální i pro začínající modeláře.
Proti původnímu originálu je model zmenšen na rozpětí 1036 mm. K jeho pohonu slouží elektromotor 400/6 V s vrtulí 6/3. Prototyp je osazen regulátorem JES 012, přijímačem Rex 4, dvěma servy Hitec HS-50 či HS-55 a dvoučlánkem Li-ion 1100 mAh. Konstrukce je celobalzová.
Trup je slepen ze dvou konstrukčních bočnic spojených rozpěrkami. Oblá přední část je plaňkována pásky balzy a vytvarována tak, aby plynule přešla do vrtulového kuželu. V předku trupu je motorová přepážka z překližky 2 a čtyři další balzové. Serva ocasních kormidel jsou uložena v zadní části trupu na překližkové desce. Kabina je potažena čirým Durofolem. Předek trupu je pro větší autentičnost vhodné doplnit maketou hlavy válce motoru.
Podvozek je ohnut z ocelového drátu. Kola mají průměr 50 a jsou zajištěna pojistnými kroužky nebo bužírkou.
Ocasní plochy slepené z balzy 4 mají průřez rovné desky se zaoblenými hranami. Poloviny výškovky jsou spojeny hliníkovým drátem. Závěsy kormidel tvoří pásek Vliesu. Obě kormidla jsou nejdříve přilepena k sobě a pak napevno k trupu.
Křídlo s profilem Clark-Y je obdélníkového půdorysu s eliptickými konci. Má vzepětí do V. Nosník je ve středu křídla zpevněn z obou stran nákližky z překližky 1. K trupu se křídlo poutá gumou přes bambusové kolíky.
Prototyp modelu je potažen Vliesem, barevné doplňky jsou z tenkého Modelspanu a Japanu. Celek je třikrát lakován napínacím nitrolakem.
Při dodržení úhlu seřízení, symetrie a polohy těžiště létá model nezáludně a je snadno ovladatelný.