Rozpětí | 1600 mm |
Délka | 1050 mm |
Hmotnost | 360 g |
Konstrukce | R. Poledník |
Je mnoho letitých českých modelů letadel, které v řadě modelářů – především dřívějšího data narození – vyvolávají nostalgické vzpomínky, protože je v mládí stavěli, měli je ve stavebnici atp. Jedním z nich je i volně létající model větroně Flamingo, kdysi vyráběný jako stavebnice výrobním družstvem Igra. Flamingo 1600 vychází z tvarů původního modelu, ale konstrukce byla přizpůsobena nejen s ohledem na zvětšení modelu na rozpětí 1 600 mm, ale také na úpravu pro pohon elektromotorem s průměrem rotoru 28 až 30mm. V prototypu je použit levný motor E-Max CF2805 s vrtulí 7/4, který je přes 10A regulátor napájen z dvoučlánkové Li-pol baterie s kapacitou 500 mAh. V prototypu modelu byla dále použita už jen dvě pětigramová serva ovládající 36 a výškovku. To znamená, že k řízení postačí i levná jednoduchá RC souprava s třemi kanály, třeba i z nějakého setu. Letová hmotnost modelu se s výše zmíněným vybavením pohybuje v rozmezí 360 až 380 g.
Stavebně i letově je model vhodný pro mírně pokročilé modeláře a piloty, do stavby by se ale měl pustit pouze ten, kdo již postavil nějaký balzový model. Řízení modelu zvládne i začínající pilot, nicméně by Flamingo 1600 nemělo být jeho prvním modelem; je mnohem lepší pilotní dovednosti získat nejprve na odolném modelu z EPP typu Step One a podobném. V začátcích totiž není o různé karamboly nouze a pěnový model má přece jen větší odolnost než klasická balzová konstrukce.
K stavbě budeme potřebovat běžné modelářské nářadí, většina částí modelu je stavěna přímo na výkrese chráněném čirou plastovou fólií netečnou vůči lepidlu, takže potřebná je i rovná pracovní deska o délce přibližně 1 000 mm a šířce alespoň 250 mm, do níž jdou zapichovat špendlíky. K lepení balzových dílů používáme lepidlo podle svých zvyklostí, možné je kyanoakrylátové či disperzní, namáhané spoje je potřeba lepit pětiminutovým epoxidem.