v košíku není žádný produkt
11,80 €
Rádiem řízený sportovní model E-Vipan.
Rozpětí | 964 mm |
Délka | 728 mm |
Plocha křídla | 14,36 dm2 |
Hmotnost | 522 g |
Motor | Foxy G3 C2212-1100 |
Konstrukce | Milan Süss |
Model je inspirován skutečným švédským letounem MFI-10 Vipan a jeho svého času populárním modelem, na rozdíl od předlohy má ale model křídlo se symetrickým profilem NACA 0015 a je určen pro sportovní, akrobatické i rekreační létání nejen na modelářském letišti, ale i na menších neupravených plochách. Model může být také pro usnadnění přistání na malých plochách vybaven vztlakovými klapkami, podvozek modelu je jednoduše demontovatelný. Podvozek i klapky můžeme při stavbě modelu také úplně vynechat. Start z ruky je snadný, při přistání pak oceníme dobré vlastnosti i při minimální rychlosti. Konstrukce modelu je jednoduchá, trup a ocasní plochy jsou balzové, potažené nažehlovací fólií, křídlo je vyříznuté z podlahového pěnového polystyrenu, má jediný nosník a je pouze částečně potaženo papírem, případně i nažehlovací fólií. Stavba celkově není obtížná, model je materiálově nenáročný, odolný v provozu a v případě poškození i snadno opravitelný. E-Vipan ale není určen do rukou úplných začátečníků, ke stavbě jsou potřeba základní modelářské znalosti. Pro létání je také dobré mít již zkušenosti s řízením jiných leteckých modelů.
K pohonu je použit bezkomutátorový motor Foxy G3 C2212-1100 s udávaným maximálním výkonem 180 W, osazený vrtulí 9/4,7 SF, řízený regulátorem 30 A s BEC a napájený tříčlánkem Li-pol o kapacitě 1 300 mAh. V této konfiguraci tah vrtule umožňuje téměř neomezené svislé stoupavé lety, i s méně výkonným motorem (byl zkoušen motor Foxy G3 C2208-1000 s maximálním výkonem 120 W) je výkon dostatečný pro létání všech běžných akrobatických prvků (přemet, obrácený přemet, let na zádech, souvrat, výkrut atp.). Při létání se střídáním různých letových režimů se pohybuje doba letu okolo 10 minut.
Pro řízení modelu je nutná RC souprava s nejméně čtyřmi kanály a čtyři běžná devítigramová serva – jedno servo pro směrovku, jedno pro výškovku a po jednom pro každé křidélko. V případě použití klapek potřebujeme pro ovládání modelu nejméně pětikanálový vysílač a v modelu pět běžných devítigramových serv.