v košíku není žádný produkt
11,80 €
Rádiem řízený sportovní model Falcon 2. Konstruktérem tohoto modelu je Milan Süss. Rozpětí modelu je 962 mm, délka 690 mm a hmotnost 473 g.
Rozpětí | 962 mm |
Délka | 690 mm |
Hmotnost | 473 g |
Konstrukce | Milan Süss |
Model je určen pro sportovní a rekreační létání nejen na modelářském letišti, ale i na menších neupravených plochách, proto jsem při jeho návrhu kladl důraz na dobré letové vlastnosti pro sportovní létání a současně i na malé plošné zatížení pro přistávání na horších neudržovaných plochách (louka, zemědělské porosty…). Podvozek modelu je proto jednoduše demontovatelný, můžeme jej při stavbě modelu také úplně vynechat. Start z ruky je snadný, při přistání pak oceníme dobré vlastnosti i při minimální rychlosti. Konstrukce modelu je jednoduchá, trup a ocasní plochy jsou balzové, potažené nažehlovací fólií, křídlo je vyříznuté z podlahového polystyrenu, má jediný nosník a je pouze částečně potaženo papírem, případně i nažehlovací fólií. Stavba není obtížná, model je materiálově nenáročný, odolný v provozu a v případě poškození i snadno opravitelný. Model ale není určen úplným začátečníkům, ke stavbě jsou potřeba základní modelářské znalosti a dovednosti. Pro zalétání je také nutné mít již zkušenosti s řízením RC modelů. Nicméně pod dohledem zkušenějšího pilota lze model po úspěšném zalétání použít i pro výcvikové létání začátečníků.
K pohonu je použit bezkomutátorový motor Foxy G3 C2208-1000 s udávaným maximálním výkonem 120 W, který je osazený vrtulí 9/3,8 SF, řízený regulátorem 20 A s BEC a napájený z baterie Li-pol 3s o kapacitě 1 300 mAh. Výkon motoru je dostatečný pro létání všech běžných akrobatických obratů (přemet, obrácený přemet, let na zádech, souvrat, výkrut…), při létání se střídáním různých letových režimů je doba letu okolo 10 minut. Pro klidné rekreační létání ale obvykle není nutné používat plný výkon motoru, doba letu se pak úměrně prodlouží.
Pro řízení je nutná RC souprava s nejméně čtyřmi kanály a čtyři běžná 9g serva – jedno servo pro směrovku, jedno pro výškovku a po jednom pro každé křidélko.
Ke stavbě použijeme balzu střední tvrdosti, desku podlahového polystyrenu tloušťky 50 mm (běžně ve stavebninách jako EPS100, výhodou je vyšší pevnost proti jiným druhům polystyrenu), leteckou překližku a smrkové lišty – vybíráme rovné a nezkroucené.
Pro lepení dílů prototypu modelu bylo použito kyanoakrylátové lepidlo na balzové a překližkové části, disperzní lepidlo na polepení vybraných částí křídla papírem a Purex na lepení všech spojů na křídle.
Před vlastní stavbou si vyřízneme a připravíme všechny šablony z překližky tloušťky 1,5 mm (profily křídla W-A, W-B, dva kusy W-X pro drážku nosníku křídla). Šablony je vhodné v osách doplnit výběhy z drátu (lze použít i běžné špendlíky nalepené z boku na šablony) pro oporu řezacího drátu po vyjetí z bloku materiálu.
Polystyren řežeme odporovým drátem, postup je obecně známý, případně lze najít podrobný popis v modelářských časopisech.