v košíku není žádný produkt
6,80 €
Oldtimer na elektropohon, rozpětí 1150 mm, konstrukce J. Humpreys/Z. Raška
Konstrukce | J. Humpreys/Z. Raška |
Rozpětí | 1150 mm |
Délka | 835 mm |
Hmotnost | 457 g |
Plocha | 25,65 dm2 |
Motor | MIG 400 |
Ovládané funkce | S, V, M |
Model Ollie si postavil John Humphreys v roce 1950 pro soutěžní létání. Chtěl, aby se odlišoval od tehdejších modelů hranatých tvarů a kromě toho od něj očekával lepší klouzavost. Další prototyp si postavil i jeho kolega Bill Mickelsen. Na čtyřech soutěžích tehdy získali dvě prvenství, jedno druhé místo a jedno třetí, kromě toho byl po nějakou dobu Ollie i držitelem amerického rekordu v trvání letu výkonem 21 minut.
Plánek modelu o rozpětí 890 mm vyšel v časopisu Air Trails Magazine v září 1951. Model jsem z tohoto plánku zvětšil na rozpětí 30 palců. V této velikosti se zalíbil kamarádu Daliborovi, který jej hned začal stavět. Já jsem si jej pro sebe zvětšil až na 45 palců.
Trup je sestaven z kruhových přepážek, ve svislé ose dělených na poloviny, a podélníků. Přední část je plaňkována balzovými pásky. Pylon křídla tvoří balzový sendvič. Pokud budeme létat se sklopnou vrtulí, můžeme model postavit bez podvozku, s pevnou vrtulí jej opatříme jedno- nebo i dvoukolovým podvozkem.
Křídlo s dvojitým vzepětím je v celku. Střed křídla je vyztužen spojkou a úhlopříčnými žebry, uši jsou přilepeny natupo. Náběžná i odtoková lišta a žebra jsou balzové. Tuhý potah náběžné části je mezi žebry uzavřen stojinou. Náběžná lišta v uších je lamelována z pásků balzy, odtoková sestavená ze segmentů.
VOP je podobné konstrukce jako křídlo, SOP je z plné balzy.
Celý model je potažen Vliesem, vypnutý suchým teplem a třikrát lakovaný vypínacím nitrolakem.
K pohonu prototypu modelu slouží motor MIG400/6V s vrtulí Graupner 6/3. Palubní RC systém sestává z přijímače JETI Duplex, dvou serv HXT-900, regulátoru JES?012 a dvoučlánku Li-ion 1300 mAh.