v košíku není žádný produkt
11,80 €
Historický větroň z roku 1949, rozpětí 1907 mm, konstrukce B. Sokolíček
Rozpětí | 1907 mm |
Délka | 990 mm |
Celková plocha | 33,36 dm2 |
Hmotnost | 565 g |
Konstrukce | B. Sokolíček |
Výkres modelu Sirius 495-V vyšel v RC revue 2/2010. Pohledný větroň vzbudil mezi čtenáři ohlas a dokonce už bylo postaveno několik exemplářů. Proto jsme se se Zdeňkem Raškou, jenž zásobuje naši rubriku oldtimerů výkresy zejména českých konstrukcí, dohodli, že model nakreslí znovu, tentokrát ve skutečné velikosti a ve verzi na RC ovládání, kterou si Bronislav Sokolíček postavil před několika léty.
Trup je nesporně konstrukčně velmi zajímavý. Má promyšlenou stavbu na pomocné středové liště, která se po zalepení všech přepážek a podélníků vytáhne. Lze jej ale stavět i způsobem dobře známým stavitelům minimaket 1 : 20, tedy z polovin přepážek dělených ve svislé rovině.
Křídlo s klenutým profilem NACA 6509 a lomené do M je dělené, poloviny se původně nasazovaly na duralový jazyk. V současném provedení se poloviny nasouvají na spojovací duralovou kulatinu a ocelový drát.
Plovoucí výškovka s profilem G-359, nadsazená nad SOP, je dělená, spojená ocelovými dráty a ovládaná kulisou přes střední díl.
SOP je dělená v místě zadního stevenu. Směrovka je ke kýlovce otočně upevněna běžnými plastovými závěsy a opatřena ovládací pákou z překližky.
Přijímač, baterie a serva jsou uloženy v přední části trupu. K ovládání může být použit jakýkoliv přijímač (u prototypu Rex 4) a serva i standardní velikosti. Táhla ke kormidlům jsou ze smrkových lišt.
Prototyp rádiem řízeného Siria 495-V je celý potažen Vliesem, barevné doplňky jsou z tenkého Modelspanu.