Rozpětí | 1130 mm |
Délka | 795 mm |
Hmotnost | 470 g |
Motor | MIG 400/6 V
|
Ovládané funkce | S, V, M |
Konstrukce | J. H. Schneider / Z. Raška |
Celobalzový „krkatý“ model J. H. Schneidera z roku 1946 je typicky americkou konstrukcí té doby. Pro zhotovení jeho výkresu jsem se rozhodl nejen kvůli jeho tvarům, ale především kvůli zajímavému profilu křídla, podobajícímu se známému RAF 32, o němž se ví, že vyniká dobrou klouza- vostí.
Mušku Mohawka Buzzard objevil na internetu klubový kolega Miloš Ondrašík, pro nějž jsem výkres původně nakreslil. S tímto modelem se chce zařadit do klubu SAM 78, jehož akce už několik let sleduje, neboť mu učarovaly boubelaté tvary historických strojů. Určitě rozšíří naše řady v soutěžní kategorii RC-E Sport 400, v níž pravidla SAM určují minimální zatížení 24,4 g/dm2 plochy křídla.
Původní model létal v roce 1946 s benzinovým motorem Bantam .199 (3,26 cm3), replika je sice tvarově shodná, ale vybavená 6V elektromotorem velikosti 400 s vrtulí 6/3, regulátorem JES 012 a dvoučlánkem Li-ion 1 100–1 300 mAh. RC vybavení představuje přijímač Rex 4 a dvě mikroserva o hmotnosti 6–10 g.
Trup sestává ze dvou bočnic, spojených v přední části přepážkami a v zadní rozpěrkami z balzových lišt. Balzový pylon má tři vrstvy, z nichž střední je vylehčena kruhovými otvory. Opracovaný pylon je vlepený do trupu a zajištěný příčnými destičkami z balzy.
Podvozek je ohnutý z ocelového drátu o průměru 2, vlepený k přepážce trupu a zajištěný překližkovou příložkou. Mechová kola mají průměr 45–50 mm.
SOP je slepená z balzy. Stykové plochy kýlovky a směrového kormidla jsou zkoseny pod úhlem cca 15° a spojeny páskem Vliesu. Stabilizátor je klasické konstrukce ze žeber a lišt, odtoková lišta je opatřena zářezy pro žebra. Střed je shora i zdola vylepen balzou. Výškové kormidlo je z plné balzy. Závěs je opět z pásku Vliesu.
Křídlo klasické konstrukce se vzepětím do zdvojeného V je v celku. K trupu se poutá gumou. Žebra i všechny podélníky jsou balzové. Nosníky jsou v místech lomení z obou stran vyztuženy balzovými spojkami, náběžná a odtoková lišta jsou slepeny natupo a opatřeny trojúhelníkovými výkližky. Odtoková lišta je opatřena zářezy pro žebra. Střed křídla je z obou stran vylepen balzou.
Model je celý potažen Vliesem. Přilakované barevné doplňky jsou z tenkého Modelspanu. Potah je lakován vypínacím nitrolakem.
Přijímač i serva jsou v trupu uloženy na deskách, k nimž jsou přichyceny suchým zipem. Táhla ke kormidlům z balzových lišt polepených tenkým Modelspanem jsou opatřená koncovkami z ocelového drátu o průměru 1, můžeme použít i vidličky.