Rozpětí | 1750 mm |
Délka | 886 mm |
Hmotnost | 600 g |
Motor | BA 2212-15
|
Ovládané funkce | S, V, M |
Konstrukce | R. Čížek / Ing. M. Mikulka |
Po velmi dobrých zkušenostech s modelem A2 – 531A konstrukce R. Čížka, který jsem překonstruoval na elektropohon, jsem uvažoval o něčem, co by vyhovovalo pravidlům kategorie CRC-E Open a současně dávalo předpoklad slušných výkonů. Rozhodl jsem se pro model AMA 54 konstrukce R. Čížka. Podklady jsem získal z Almanachu modelů R. Čížka.
Po zalétání modelu mohu konstatovat, že kluz je výborný a stoupavost v motorovém letu zcela určitě vysoce překračuje originál se spalovacím motorem.
Současně s výkresem jsem připravil podklady k frézování všech stavebních dílů a nechal je zhotovit ve firmě Reichard Modelsport. Zájemci o stavbu modelu si mohou u této firmy díly objednat.
Model je řešen jako celobalzový, pouze ve střední části křídla a na VOP jsou použity smrkové nosníky.
Trup modelu tvoří příhradová konstrukce z podélníků a příček. Celek je potažen balzou. Překližkový pylon je oboustranně polepen balzou. Odnímatelný podvozek je spájený z ocelového drátu.
Křídlo je dělené, poloviny jsou spojeny ocelovými dráty a celek se k trupu poutá gumou. Náběžná část střední části je potažena balzou. Uši jsou celobalzové.
VOP je k trupu přišroubována plastovým šroubem. SOP a ostruha jsou balzové. K trupu jsou přilepeny natupo.
Potah modelu je z Vliesu, barevné doplňky rovněž z Vliesu, obarveného malířskými tónovacími barvami. Nápisy jsou vyřezány ze samolepicí fólie.
Pohonnou jednotku tvoří motor Satria basic BA 2212-15 o hmotnosti 50 g, 15A regulátor, baterie Li-pol 2s 0,8 Ah a pevná vrtule 11/7.