v košíku není žádný produkt
11,80 €
Elektro Wakefield, rozpětí 1154 mm, konstrukce L. Kozička/Z. Raška
Rozpětí | 1154 mm |
Délka | 948 mm |
Plocha | 18,44 dm2 |
Hmotnost | 450 g |
Motor | Speed 300 s převodem 8:1 |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Ladislav Kozička/Zdeněk Raška |
Původní model Vlaštovka kategorie Wakefield vznikl v poválečné době v modelářském odboru Aeroklubu letce gen. Vicherka v Prostějově. Na jeho konstrukci se podíleli L. Kozička, L. Soldán a D. Pivoňka. Výsledkem jejich snahy byl model s nadstandardními výkony, který šlo postavit jak z tuzemského materiálu, tak i celobalzový.
Sám jsem v minulosti kategorii Wakefield létal a je mi dodnes sympatická. Proto můj pokus s modelem na elektropohon. Model je celobalzový, s ovládanou směrovkou, výškovkou a otáčkami motoru. K pohonu jsem použil motor velikosti 300, předepsaný v nové kategorii elektrizovaných Wakefieldů SAM, s převodovkou 8:1 a sklopnou vrtulí o průměru 310 od firmy Classic models, regulátor JES 050, dvě miniserva TS 1118, přijímač Rex 4 a dvoučlánek Li-ion 1100 mAh. Táhla ke kormidlům jsou z hliníkového drátu.
Trup hranaté konstrukce je sestavený ze dvou konstrukčních bočnic a rozpěrek; vpředu je zpevněný překližkovou přepážkou.
Křídlo je v celku, k trupu se poutá gumou. Je lehké konstrukce, nosník sestává ze dvou pásnic. Konce náběžné lišty a koncové oblouky jsou lamelovány z balzových pásků. Střed je vyztužen balzovou spojkou.
VOP je dělená, poloviny jsou spojeny ocelovými dráty. Konce náběžné i odtokové lišty a koncové oblouky jsou opět lamelovány. Nosník tvoří dvě pásnice. Výškovka je připevněna ke stabilizátoru závěsem z Izolepy nebo pásku potahového papíru Vlies.
SOP má obvodovou lištu lamelovanou z balzových pásků. Směrovka je ke kýlovce uchycena plastovými závěsy.
Potah celého modelu je z Vliesu přilakovaného lepicím lakem. Barevné ozdoby jsou z přilakovaného tenkého Modelspanu.
Podvozek z ocelového drátu je osazen lehkými koly o průměru 40. V trupu je uchycen v hranolech z tvrdé balzy.