Konstrukce | R. Warring/Z. Raška |
Rozpětí | 1154 mm |
Délka | 765 mm |
Hmotnost | 456 g |
Plocha | 24,4 dm2 |
Motor | Speed 400 |
Ovládané funkce | S, V, M |
Model Bantam poháněný detonačním motorem Kalper .32 (0,8 cm3) zkonstruoval Angličan Ron Warring v roce 1944. Původně měl rozpětí pouhých 812 mm. O padesát let později byla postavena jeho replika s RC ovládáním směrovky, která měla rozpětí zvětšené na 1 117 mm. Bantam mi padl do oka pro svou jednoduchou konstrukci, vhodnou pro začínající modeláře ve sdružení SAM 78. Aby se s ním dalo soutěžit v kategoriích E 400 Sport či ½ Electric, v nichž je předepsané minimální plošné zatížení 24,4 g/dm2, musel jsem jej zvětšit tak, aby křídlo mělo plochu 18,7 dm2. Model má i v této velikosti dobré letové vlastnosti a snad rozšíří počet typů, s kterými se setkáváme na soutěžích SAM 78.Prototyp modelu byl osazen komutátorovým motorem velikosti 400/ /6 V s vrtulí Graupner 6/3, regulátorem JES 012, přijímačem Rex 4, dvěma miniservy MTX 500 (HS-55) a dvoučlánekm Li-ion 1 300 mAh. Při stavbě ani není nutné vybírat nějaký extra lehký materiál či úzkostlivě šetřt hmotností, neboť model stejně musí mít hmotnost minimálně 454 g, předepsanou pravidly. Trup sestává ze dvou bočnic z balzových lišt, spojených několika překližkovými přepážkami a balzovými rozpěrkami. Přední horní část má potah plaňkovaný z balzových lišt. Kabina je „zasklena“ čirou fólií (Durofol). Podvozek z ocelové struny, osazený koly o průměru 50 mm, je pevně vlepen do trupu.
SOP je slepena z balzových lišt, ve spodní části, zastávající funkci ostruhy, je vlepena výztuha z překližky. VOP je celobalzová, běžné konstrukce ze žeber a lišt. Kormidla mají závěsy z pásků Vliesu.
Křídlo dvounosníkové konstrukce s lomením do V se k trupu poutá gumou. Je celobalzové až na překližkové výkližky v místě lomení.
Potah modelu je z Vliesu, barevné doplňky z tenkého Japanu. Po vypnutí je potah lakován třemi až čtyřmi vrstvami napínacího nitrolaku.