v košíku není žádný produkt
11,80 €
Rekreační dvouplošník, rozpětí 1146 mm, konstrukce A. Souček
Rozpětí | 1146 mm |
Délka | 1030 mm |
Hmotnost | 1200 g |
Motor | Speed 600/8,4 V |
Ovládané prvky | S, V, M |
Konstrukce | Antonín Souček |
Etienne je levný, jednoduchý a nenáročný model na provoz i na vybavení; pilotáž zvládne i mírně pokročilý pilot. Model po zalétání létá téměř sám – pomalu, spořádaně a vzorně poslouchá. Má horší klouzavost než běžné modely, ale na dvouplošník je to ještě dobré. Přečkal bez větších následků i několik tvrdších přistání, hlavně díky uložení baterie, která při posunu vpřed vždy poškodí nanejvýš odnímací kryt.
Stavba modelu je jednoduchá. Základním materiálem na trup a ocasní plochy je extrudovaný polystyren, na křídla pěnový polystyren, zpevněný balzou. Opravitelnost je při použití lepidla Purex velmi dobrá. Stavbu můžeme ještě zjednodušit tím, že ocasní plochy zalepíme napevno, ztíží se tím ovšem transport modelu.
Nároky na vybavení modelu nejsou nijak mimořádné. Motor MIG 600/8,4 V nebo Speed 600/8,4 V s přímým náhonem vrtule 200/100, regulátor 35 A (JES), mikroserva (u prototypu C341). Pohonná baterie se skládá ze sedmi článků Sanyo 1700 SCR. Při celé stavbě bereme ohled hlavně na celkovou hmotnost, která by neměla překročit 1250 g.
Křídla jsou nedělená, bez křížení. Obě se skládají ze stejných dílů, dolní má jen menší rozpětí a uprostřed dva kruhové otvory, sloužící jednak jako odvod chladicího vzduchu a jednak k usnadnění startu z ruky. K trupu jsou křídla přichycena dvěma plastovými šrouby M4. Ocasní plochy mají profil rovné desky. Pokud je chceme odnímací, zalepíme kolík a bukový hranol se závitem M4.
Stavba trupu je velmi jednoduchá díky jeho rovné horní straně. Bočnice jsou pro usnadnění slepeny ze dvou dílů.
Podvozek je z duralového plechu. Velmi lehká kola o průměru 60 mm jsou upevněna šrouby a maticemi M3. Ostruhu je z ocelového drátu.
Model oživí hlava pilota, větrný štítek a přístrojová deska, případně další detaily.